Tuesday, April 07, 2009

Irfan wat spot-check....


Irfan suka sangat bantu aku wat keje umah...aku ke dapur, dia ke dapur gak...aku ke bilik, dia ke bilik gak...yang dia paling suka mengemas barang-barang yang ada kat dalam almari ke atau di dalam laci, almaklum semenjak membesar ni tangan dia semakin pandai membuka pintu almari pakaian aku atau laci-laci yang ada di dalam umah aku ni...kalu aku larang pun, mula-mula berhenti la kejap dari buka tutup laci atau pintu almari, pastu lepa aku je dia buat balik...aku bukan pe takut terkepit jari je...ari ni memang jarinya terkepit tapi tak kuat la sempat diselamatkan oleh ibunya...beradoi sekejap, tapi bila aku dah tiup-tiup jarinya bagi hilang sakit, dia main balik buka laci almari...emm memang 24/7 aku kena asyik memerhatikannya..

dan ni la hasilnya,tangan berbungkus...jarinya terluka semasa bermain pintu almari kat ruang tamu...pintunya diperbuat dari kaca dan ada ukiran kayu...Irfan tak nangis pun tapi aku yang naik cemas sebab banyak darah kuar...sebab kepanikan aku juga, tak sempat aku nak abik gambar waktu kejadian...aku ada waktu tu lihat dia main, ingatkan tak de pe-pe..tup-tup dia mai dekat aku terus aku ternampak darah kat walker dia..dia wat muka selamba je..luka kat jari hantu je, aku hajat nak pakai plaster camtu je tak yah pakai sarung tangan tapi tak boleh wat camtu sebab Irfan nak rasa camane rasa agaknya rasa plaster...nasib baik muat lagi sarung tangan tu...Irfan...Irfan...good boy..kejap je tangan berbungkus, pagi kena, petang dah ok.

3 comments:

Bonda said...

nok royat sikit,...tlg la letok tep ke apa2 saja kat laci tu,terkepit jari dah satu hal lagi satu jatuh atas kepalo lagi parah...(tlg buat segara)

ctlinda said...

ok..baik bonda...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

umah mak pengasuh nuha almari dah kena ikat tapi sebab banyak akal dier bleh nak cabut tali tu..hikss..leh geng laa ngan irfan ni..seb baik umah eliss tadak almari nak bukak tutup :D