Saturday, February 07, 2009

bincang isu politik sikit...isu semasa

aku ni bukannya org Perak tapi aku terasa terpanggil gak nak meluahkan ketidakpuasan hati aku pasal politik di Perak..bukan sebagai pembangkang tapi sebagai rakyat yang berada di negara yang mengamalkan demokrasi..korang tau ke maksud demokrasi tu..maksudnya rakyat ada hak untuk bersuara (ye ke..hehe3 lantak la)

pada pendapat aku la,masalah tidak akan wujud di Perak kalau la perlantikan menteri besar yang baru dilaksanakan dengan membubarkan dun atau dengan erti kata lain wat pilihanraya semula dan kita tengok siapa yang layak untuk memegang jawatan tersebut...ada tak korang terfikir ngapa diaorang iaitu org-org yang berwajib xnak atau nak elakkan bubarkan dun??emm..mungkin..kita fikir sama-sama la..

tadi aku tengok Buletin tv3 cian kat-kat mereka yang memperjuangkan keadilan yang perlu ditegakkan..korang rasa la selain wat rusuhan ada tak cara baik punya agar suara rakyat boleh di dengar...mesti ada yang bercakap wat-wat senyap sudah la,redha la..tak yah la nak gila talak la,org dah tak nak tapi adil ke cam tu (eh..asyik duk sebut adil je..jgn salah anggap aku xtahu nak ganti ayat tu ngan pe) Bagi aku sebagai negara berdaulat berdemokrasi kita perlu juga mendengar suara rakyat..bukan 2/3kumpulan tapi seluruh rakyat,jadi aku rasa pilihanraya semula wajar dilakukan..tapi cakap aku ni atau org lain yang sama maksud ngan aku dah xpakai almaklum aku ni org biasa daif pula tu..


kla whatever... pe pun rakyat negeri Perak good luck la ngan kerajaan baru harap happy..tak gembira pun wat-wat la cam suka nanti dianggap menderhaka lak (ampun tuanku!!) jangan marah..betul aku cakap ni


3 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

btol btol btol...:D

Bonda said...

wah hebat kata2,ada semangat politik juga adik aku ni.

pokmudo said...

Allah mendengar rintihan hamba-Nya yang teraniaya...