Thursday, June 26, 2008

masih sama tak de perubahan....

ala..ngapa la aku camni?? aku tak nak digelar "kera sumbang" oleh org sekeliling aku...tapi susah la nak kuar umah dan berkenalan nga jiran tetangga...tak tahu nak start camne...bagi aku susah la,rasa berat je kaki ni nak melangkah kuar...time aku berkobar-kobar nak kuar xde lak jiran aku lepak2 kat luar umah dan bila diaorang duk kat luar umah,aku lak duk sibuk di dalam umah..tak kena time la..

Semalam jiran sebelah umah aku ada la bertegur sapa nga aku,kebetulan aku ada kt depan muka pintu umah aku dan dia nak angkat kain jemuran...dia ada juga cakap yang jiran depan umah aku bertanya pasal aku ngapa tak kuar umah...aku malu ke? ada la sikit2 pasal malu tu..sebenarnya ntah la aku pun tak tahu....camane ni...konpius aku....

2 comments:

SoalHati said...

cadangan:
buat kenduri doa selamat ke, kesyukuran ke, ape2 jelah yang akhirnya menyebabkan kita kene jumpa jiran2 utk menjemput mereka..

masak apa2 saja makanan yg best2 akit dlm 1kawah..pastu akhirnya kita terpaksa ketuk pintu umah jiran2 sebab nak agih2 kan masakan kita tu..kalo tak agihkan, sape nk mkn 1 kawah tu? hehehe...

gurau je tuan rumah..:)

ctlinda said...

tema kasih..ok gak cadangan tu,leh dpertimbangankn...jiran seagama hanya 2/3 buah umah je yg slebihnya lebih kpd mereka yg bukan muslim..

klu pandai masak xpe,masalahnya tlebih pandai masak segan lak nak ketuk stiap umah nk mtk mrasa masakan kita yg sedapp ssgt tu he3..anyway thanks a lot