Tuesday, May 13, 2008

kesian bondaku...

ari ni ma aku ada telefon...dia saje je nak bertanya khabar aku. Kebetulan lak ma cakap aku dah lama tak telefon dia (last aku call 9/5) bagi aku baru je aku call,mungkin ma aku sunyi kot duk sorang-sorang kat umah. Aku tanya la ma camane keadaan dia di kampung ok ke?dia cakap ok la,kesihatan dia baik. Cuma tak berapa ok perangai adik lelaki aku yang tinggal bersama nga dia. Semenjak duk angau bercinta ni (ma aku cakap la) duit gaji tak pernah cukup...ma aku tegur melenting. Ma aku dah pening memikirkan adik aku yang tak pandai berjimat tu. Duit gaji yang diperolehi ntah la dia wat pe,kalu bagi sikit duit tu wat blanja dapur ok juga ni ma aku cakap 1 sen pun tak bagi (semenjak 2 menjak ni la kena angau).

Aku pun tak tahu nak cakap pe,aku faham sangat perangai adik aku tu,kalu aku tegur pun bukannya dia dengar,wat gaduh je..aku geram2 rasa nak tempeleng je muka dia. Perkara yang aku leh wat berdoa je,semoga dia diberi kesedaran oleh Allah SWT. Kebiasaannya adik aku akan berubah bila dah jatuh tersungkur,bila dah dapat musibah insaf la sekejap...kesian ma aku. Ma harap ma bersabar k

No comments: