Tuesday, May 20, 2008

cuti-cuti Malaysia..









dah lama aku tak updated blog..ni aku nak kongsi kat ko orang yang ari tu petang Jumaat 16hb 5 aku pi bercuti nga hubby aku ke Tanjung Tuan Beach Resort Port Dickson. Kejap je kami pi,2 ari 1 malam,petang Sabtu kami balik. Ini pertama kali aku pi PD,kat sana bermacam-macam hotel atau penginapan yang leh kita pilih. Sepanjang pantai PD ada resort,hotel,apartment,chalet dan macam-macam lagi la tempat menginap kalu tak caya cuba tengok sendiri..

Kat Tanjung Tuan kami menginap di apartment yang ada 3 bilik,besar juga la bilik tu. Sebenarnya tempat percutian ni adalah tempat yang disediakan untuk staf-staf tempat hubby aku kerja. Sebelum datang sini,hubby aku kena buat surat permohonan dulu,dah lulus tu yang kami leh bercuti ni. Bagi aku ok la tempat tu,kami mandi air laut dan air kolam. Memang niat kami p situ pun nak mandi je sambil tengok keindahan alam. Perkhidmatan diaorang biasa je,aku tengok bilik yang kami menginap pun tak berapa bersih,besar je lebih tapi tahap kebersihannya kureng...kolam nak mandi pun kena ikut syarat yang ketat,kena pakai baju renang,tak leh pakai baju t-shirt..mungkin diaorang tak nak para pengunjung merosakkan warna air kot...tak pe la yang penting aku nga hubby dapat mandi kolam juga,kalu tak kat situ pat lain pun leh... ;0)
p/s: kepada sesiapa yang mohon Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) boleh la menyemak nama dari 15/5 hingga 25/5 di http://www.moe.gov.my/ untuk melihat sama ada nama anda terpilih atau tidak untuk ujian pemilihan calon guru Malaysia(MTeST) yang akan diadakan pada 24 Mei 2008

4 comments:

Budak Kok Majid said...

Alaa...gi PD tak ajak orang.mana best gi dua orang jer,sewa lak rumah besar....ajaklah adik beradik ni...

ctlinda said...

xrancang nga molek,pahtu masa suntuk..kalu dok leh join sama

ctkini said...

Waa... mandi kolam ye.. kata kena pakai baju katak? muat ke perut? hahahahah.. gurau jek.

ctlinda said...

xpayoh pakai baju katak pun..sbb kolam dr hotel sebelah tg tuan tu leh pakai baju t-shirt