Thursday, May 07, 2009

buka mata,buka minda...

emm...tak sudah-sudah isu di Perak..kesian aku tengok orang-orang Perak yang ingin menuntut keadilan terpaksa menerima segala tomahan dan penghinaan...pelik aku rasa...ya la, kerja mudah jadi payah...bila buat rusuhan dan perarakan dianggap sebagai perusuh pula seperti di negara-negara jiran yang bila tak puas hati dengan kerajaan lakukan rusuhan..tapi bila difikir-fikir balik ada ke cara lain untuk menyatakan ketidakpuasan hati selain melakukan hal tersebut...mungkin ada, dengan membubarkan dun..aku rasa habis cerita...

aku rasa kalau pembangkang kalah pun untuk pilihan raya yang baru ni..diaorang akan rasa puas hati, ya la mereka dah mendapat jawapan serta pembelaan..dan kalau sebaliknya jika pembangkang menang pun kerajaan harus terima dengan hati terbuka...maka rusuhan di Perak tidak akan berlaku lagi, percaya la...

Ini pendapat aku la, aku asyik terfikir je ngapa la diaorang masih tak berpuas hati dengan perlantikan menteri besar baru ni, aku rasa mungkin jawapannya kepada keputusan pilihan raya sebelumnya...ya la kalau tidak masakan pembangkang boleh menang...kalau betul la rakyat nak kerajaan yang memerintah Perak, confirm dan sah-sah BN akan menang mudah di sana..so fikir-fikir kan lah...harap apa yang aku luahkan ini tidak dianggap penderhaka kepada raja..aku cuma mengatakan apa yang fikir secara logik di fikiran aku ni sebagai rakyat Malaysia yang peka serta prihatin dengan keadaan semasa...whatever...

3 comments:

Shahida said...

HAI MAMA IRFAN..
APE KABO

ctlinda said...

kabo baiq...mama ida ooii...isu panas tapi suhu bdn xnaik pun ksihatan still mantain

ctlinda said...
This comment has been removed by the author.