Saturday, June 07, 2008

...bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian

betul ke leh pakai lagi perumpamaan tu dengan masalah ekonomi negara kita sekarang...aku musykil la sebab tadi aku tengok berita yang mengatakan kerajaan pun tak mengemari masalah ni terjadi...ala masalah pe lagi kalu tak masalah harga minyak naik. Diaorang boleh wat alasan menyatakan perkara ni terjadi untuk menjaga keuntungan jangka masa panjang. Siap bagi contoh lagi,dengan cara ni hidup rakyat miskin akan terjamin,misalnya pemberian uniform percuma kepada pelajar miskin..logik ke,mungkin logik untuk jangka masa panjang,tak pun kalau betul dan telus nawaitu tu.

Dengan kenaikan harga minyak terutamanya golongan atasan seperti pemimpin ahli yang berhormat adakah mereka akan terasa keperitan yang kita alami kesan kenaikan harga minyak ni. Mungkin tak kot...mungkin. Boleh ke kita terima alasan tersebut,iyalah untuk jaga keuntungan jangka masa panjang tu.. Aku fikir banyak lagi cara kerajaan boleh laksanakan demi menjaga ekonomi negara dari merundum selain wat alasan menaikkan harga minyak. Kenaikan tersebut memberi kesan kepada kenaikan harga barang lain juga terutama harga barang-barang keperluan. Kalau tak beri kesan aku tak kisah sangat. Aku ni bukannya pe cuma sebagai rakyat Malaysia aku rasa aku pun ada hak untuk bersuara...betul x? kalu tak betul pun aku akan tetap bersuara selagi aku merasakan betul yang apa aku katakan....

No comments: